Németországi családi pótlék, ausztriai családi pótlék, német osztrák adóvisszatérítés, TB és munkaügyek
Németországi családi pótlék, ausztriai családi pótlék, német osztrák adóvisszatérítés, TB és munkaügyek
Visszatérítők logo png
  • FŐOLDAL
  • ADÓÜGYEK
  • CSALÁDI P. / GYES
  • RÓLUNK
  • HÍREK
  • ÁRAINK
  • …  
    • FŐOLDAL
    • ADÓÜGYEK
    • CSALÁDI P. / GYES
    • RÓLUNK
    • HÍREK
    • ÁRAINK
Kapcsolat / Ajánlatkérés
Németországi családi pótlék, ausztriai családi pótlék, német osztrák adóvisszatérítés, TB és munkaügyek
Németországi családi pótlék, ausztriai családi pótlék, német osztrák adóvisszatérítés, TB és munkaügyek
Visszatérítők logo png
  • FŐOLDAL
  • ADÓÜGYEK
  • CSALÁDI P. / GYES
  • RÓLUNK
  • HÍREK
  • ÁRAINK
  • …  
    • FŐOLDAL
    • ADÓÜGYEK
    • CSALÁDI P. / GYES
    • RÓLUNK
    • HÍREK
    • ÁRAINK
Kapcsolat / Ajánlatkérés
Németországi családi pótlék, ausztriai családi pótlék, német osztrák adóvisszatérítés, TB és munkaügyek

Osztrák adóreform visszhangjai 2022

Különböző reakciók az osztrák kormány adóreform terveire

· ausztriaiadóügyek,Osztrák adóügyek,Adóügyek,ausztria

Ebben a cikkünkben a korábbi osztrák adóreform 2022 tervezetre adott érintett gazdasági szereplők reakcióit taglaljuk.

A tervezett adóreform elemeiről és elképzeléseiről ebben a cikkünkben olvashat.:

https://www.visszateritok.hu/blog/osztrak-ado-reformok-2022-tervezet

Osztrák Gazdasági kamara reakciója:

Dicséret a ma bemutatott adóreformnak, érkezett a gazdaságtól. „Hosszú és kemény tárgyalások után a végére egy megfontolt csomag érvényesült a hazai vállalkozások területén. 

Ausztriai Gazdasági Szövetség reakciója:

„az erős vállalkozási területek kifogástalan egységéről” beszél, továbbá a vállalatok mentesítéséről és a klímavédelemben a józan észről. 

Osztrák Ipartestület:

Hangsúlyozta, legyenek meghatározóak a „szükségszerű lépések a mentesülések irányába”.

„Látjuk az alagút végét” fejtette ki ellenben Michaela Reitterer, a Szállodatulajdonosok egyesületének (ÖHV) elnöke, egy közös sajtókonferencián a 4 másik érdekképviselettel együtt. 

A bejelentett társasági adó csökkentés (KÖSt) az adatok szerint keveset hoz a vállalkozói középosztálynak.  A kisebb vállalkozásoknak nem sok jut ebből – ez a nagyvállalatoknak kedvez, nyilatkozta Reitterer.

Osztrák Munkáltatói képviseletek:

A munkáltatói képviselet letettek egy papírt az asztalra, ebben még találni kell egy kaput a valódi költségvetési dobáshoz – a kulcspontok: 

  • 30%-os járulékos bérköltségek csökkentése azon vállalatok számára, ahol maximum 30 embert alkalmaznak, - ez egy 1 milliárd Eurot meg nem haladó kiadással járó intézkedés -,
  •  továbbá kerüljön bevezetésre egy 25%-os beruházási tartalék a kivett nyereség egyidejű felezésénél éppúgy mint a „bürokratikus kar” felépítésénél, a vállalkozások gyakorlatias támogatásánál és „szükségtelen szabályok” csökkentésénél.

Sajnálatos, hogy ez a nehéz előrehaladás nem került megszüntetésre. „ Tehát egy pár év múlva ismét össze kell ülnünk” mondta Rainer Will, a Kereskedelmi egyesület elnöke. 

Problémát okozhat az is, hogy nem adnak egy „erős rezsiköltségcsökkentést”.” Itt vagyunk Európában Svédország és Finnország mögött a harmadik helyen „fogalmazta meg a kritikát Will. „Látjuk, hogy ehhez az adóreformhoz a középosztálynak több bátorságra lesz szüksége”.

A CO2-Beárazásával kapcsolatosan: „Első lépés”

Az adóreform észrevehető eredménye remélhetőleg még 5 évig kitart, reméli Klaus Gugler, a bécsi Gazdasági Egyetem népgazdaságprofesszora. Döntő lesz, hogyan változik meg az emberek viselkedésmódja és mindenekelőtt hogyan igazodik hozzá a befektetési kedv. A 2022-től érvényes teherviselés tonnánként 30 Euro-tól induljon, ez „természetesen kevés” egy eredményes irányításhoz, de mégiscsak a bevezetése a CO2-beárazásnak. 

Összefoglalva, „mondtam már korábban, hogy végre, 30 éves egyeztetést követően, elérkezett a beárazás.  

Ha az ember kicsiben kezd, fenntartja a politikát” mondta Gugler,  a mennyiségi négazdaságtanulmányok intézetének elnöke és a szabályozóközgazdaságtan kutatóintézmény vezetője. Utalt arra, hogy a tudományos életben a tonnánkénti ár 100 Euro-ról 150 Euró-ra történő emelkedése előtérbe fog kerülni. Ez azonban irányító hatással fog járni, mert az emberek kifizetése, a klimajutalék, függetlenül a fogyasztástól áramlani fog. Ez hatékonyabb lenne talán, a CO2-adóból a klímakutatásba fektetnék a pénzt, de nem ez lenne politikailag az első választás.  

Mivel ennyire kevés ember utazik tömegközlekedési eszközökkel, törekvés lenne „30 vagy 50 évre az egyéni közlekedésnek elegendő támogatás” az útépítésen át, a nyilvános terekig, hogy ezek mind rendelkezésre álljanak. A változás ismét több évig fog tartani. A közlekedésben a CO2-kibocsátás alapvető csökkentéséhez még óriási összegekre van szükség, mondta Gugler. „Ez az átalakítás, ami nincs ingyen.” 

A német közgazdász és kijelölt IHS-vezető Lars Feld látja az alacsony tonnánkénti 30 Euro-tól induló ár alacsony szintje ellenére is az irányítóhatást. Az Ö1 rádió „Reggeliújság” műsorában elmondta: „Ez változtat a fogyasztók elképzelésén és a gyártóknak lényeges, ha egy meghatározott dolog drágulni fog.” Az embereket hozzá kell szoktatni ahhoz, hogy egy alacsonyabb árral történő termékbevezetés a későbbiekben tovább fog emelkedni.

 

Subscribe
Previous
Osztrák adó változásai 2022 (tervezet)
Next
Adóváltozások Németországban 2022-ben.
 Return to site
Profile picture
Cancel
Cookie Use
We use cookies to improve browsing experience, security, and data collection. By accepting, you agree to the use of cookies for advertising and analytics. You can change your cookie settings at any time. Learn More
Accept all
Settings
Decline All
Cookie Settings
Necessary Cookies
These cookies enable core functionality such as security, network management, and accessibility. These cookies can’t be switched off.
Analytics Cookies
These cookies help us better understand how visitors interact with our website and help us discover errors.
Preferences Cookies
These cookies allow the website to remember choices you've made to provide enhanced functionality and personalization.
Save